O PREDAVANJU
Geena Davis Inštitut, ki se ukvarja s spolom v medijih je razvil programsko orodje za merjenje pogostosti žensk na ekranu. V eni od raziskav so ugotovili, da moške z izjemo enega žanra na ekranu vidimo in slišimo kar dvakrat pogosteje kot ženske. Ta žanr je grozljivka.
Žanr grozljivke je dolgo časa veljal za prvaka v izumljanju inovativnih načinov izmaličenja ženskih teles ali pa, na drugi strani, njihovih pošastnih izrojenosti v skladu z binarno delitvijo na dobro in zlo, na žrtve in storilke ter tako zgolj utrjeval stereotipe žensk kot nedolžnih ali pokvarjenih, kot mater ali fatalk. Sodobni žanrski film, pa naj si bo v grozljivkah ali trilerjih, žensko pogosto postavlja v ospredje z namenom, da zgoraj omenjene delitve briše, postavlja pod vprašaj, jih sprevrača in s tem spregovori o vprašanjih politične narave. Kako se takšni sodobni filmi, ki jih povečini režirajo ženske, tega lotevajo in ali kljub žanrski raznolikosti, pa tudi različnim koncem sveta, kjer nastajajo, lahko govorimo o podobnem pristopu do feminističnih vprašanj, bomo pogledali na primerih nekaj filmov iz preteklih let.
//
O PREDAVATELJICI
Petra Meterc je diplomirana anglistka in polonistka, deluje pa kot filmska kritičarka in prevajalka. Več let je o filmu in literaturi pisala za Radio Študent. Bila je tudi mentorica filmske vzgoje in mentorica filmsko-kritiških delavnic. Redno obiskuje filmske festivale v tujini, bodisi kot novinarka, bodisi kot članica kritiških žirij, kot predstavnica slovenske sekcije združenja filmskih publicistov Fipresci. Je v programski ekipi Festivala migrantskega filma, sodeluje tudi s festivali Animateka, Kino Otok in Kurja polt. Redno objavlja v revijah Ekran in KINO! in je sodelavka kulturne redakcije Radia ARS. Za kritiško delo je leta 2020 prejela Ekranovo priznanje.
//
SEZNAM PRIPOROČENIH FILMOV:
Babaduk (Babadook, Jennifer Kent, 2014)
V senci (Under the Shadow, Babak Anvari, 2016)
Mamaščevalka (Prevenge, Alice Lowe, 2016)
Surovo (Raw, Julia Ducournau, 2016)
Bulbbul (Anvita Dutt Guptan, 2020)
Obetavna mladenka (Promising Young Woman, Emerald Fennel, 2020)
***
CIKEL FILMSKI ŽANRI SKOZI DRUŽBENO KRITIKO
Pekarna Magdalenske mreže, Film Factory in Mariborska knjižnica
V letošnjem ciklu predavanj smo svojo pozornost usmerili v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi. Skozi program nas tudi tokrat vodijo priznani slovenski filmski kritiki in teoretiki s tem, ko gradijo most med filmom, literaturo in družbo.
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko je nadaljevanje cikla Teorija filma (2022), kjer smo spoznavali, kako lahko gledalci razne teoretske poglede tudi sami uporabimo pri lastnem gledanju vseh vrst filmov in cikla Zgodovina filma (2021) skozi katerega smo spoznali osnove zgodovine filma.
Letos smo za vas pripravili 10 tematsko zaokroženih predavanj, ki se bodo zvrstili od marca do junija in od septembra do oktobra 2023 v prostoru umetnosti in participacije OBRAT, na Trgu revolucije 9.
Pogovore po predavanjih vodi dr. Maja Pan.
Projekt je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.